Praktisk info - Børn & Unge

Vejledning til holdene

Vi lægger vægt på, at vores kursister kommer ind på de rigtige hold. Vi tror på, at den enkelte kursist får det største udbytte, når alle føler, de er landet det rigtige sted – både hvad angår niveau og kursusindhold. 

Du kan altid ringe og få personlig vejledning hos den enkelte underviser eller afdelingslederen. Find kontaktinformationer på undervisere her.

Hvad skal du medbringe

Til sammenspil og instrumentalundervisning sørger vi for det tunge materiel såsom klaver, trommesæt, congas, PA-anlæg, synthesizer og forstærkere mv. 

Du skal selv medbringe let materiel dvs. trommestikker, blæseinstrument, strengeinstrument samt kabler til bas og guitar. 

På vores musikproduktionskurser er det en forudsætning, at du kan medbringe din egen laptop med relevant DAW installeret samt hovedtelefoner.

Hvordan tilmelder du dig et kursus

Når du har fundet dit hold, og du ønsker at tilmelde dig, klikker du på den røde tilmeldingsknap ved siden af kursusteksten, som tager dig til et tilmeldingsskema. Optagelse sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldinger. Du kan vælge mellem dankortbetaling eller mobilepay. 

Når du er blevet optaget, sender vi et mødekort som bekræftelse, med detaljerede oplysninger om tid og sted. 

Læs her for betingelser i forbindelse med tilmelding.

Venteliste

Skulle holdet være overtegnet, og du ikke kan finde et alternativ, så kan du alligevel gå videre med tilmeldingen for at blive placeret på en venteliste.  Det koster ikke noget. Vi vil så kontakte dig, hvis der opstår plads på holdet.

Søskenderabat

Søskende får 25 % rabat som fratrækkes kontingentet for yngste barn. Kontakt kontoret for betaling, hvis du tilmelder en eller flere søskende.

Mængderabat

Hvis du tilmelder dig flere hold på B&U Rytmisk Center, kan du opnå 300,00 kr. i rabat. 
Kontakt kontoret efter tilmelding på bu@rytmiskcenter.dk 

Aktivitetskoordinator / Rytmisk Centers værter

I det tidsrum, at der er undervisning for Børn og Unge i huset, er vores aktivitetskoordinator i huset for at være behjælpelig med f.eks. at finde lokale og svare på eventuelle spørgsmål. 
Se kontaktinformationer her.

Lån et lokale

I det omfang der er ledige lokaler, kan deltagere på Børn og Unge øve på Rytmisk Center. Du kan låne lokaler i hele den periode, hvor din sæson er i gang. Der kan ikke forhåndsbookes men kontakt skolens aktivitetskoordinator når du kommer, og lån et ledigt lokale.

Sygdom

Vi kan desværre ikke tilbyde at undervise børn og unge, der er syge. Hvis dit barn er sygemeldt fra skolen, bedes du tage en sygedag fra undervisning på Rytmisk Center også.

Persondatapolitik i Rytmisk Center

I forbindelse med GDPR har vi opdateret vores Persondatapolitik. Her kan du læse om, hvordan vi tager ansvar og beskytter alle de data, vi råder over. Vi forsikrer dig, at alle oplysninger, som du deler med os, forholdes privat og fortroligt og opbevares sikkert i vores systemer. 
Læs mere her om persondatapolitik i Rytmisk Center.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du mod forventning har noget at klage over i forbindelse med køb af kurser eller andet i vores aftenskole, bedes du hurtigst muligt henvende dig skriftligt med din klage til rc@rytmiskcenter.dk, så vi kan finde en løsning. 

Hvis du ikke synes, vi behandler din klage tilfredsstillende, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. 

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her via Europa-Kommissionens site.

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mailadresse rc@rytmiskcenter.dk.